Escaperoom

context

Voor onze game module kregen we eerst een paar weken de tijd om de basics van Unity en blender onder de knie te krijgen. Hiervoor moesten we een escaperoom maken met een aantal objecten gemaakt in blender waarmee je kunt interacteren.

ideevorming

De inhoud van de game is volledig vrij. Ik wilde graag dieren maken in blender. Daarom zijn mijn objecten een neushoorn en een aapje. Deze dieren kunnen je helpen om te onstnappen, maar dan hebben ze wel allebei iets nodig van je.

Vormgeving

Je wordt wakker in een verlaten lab waar achtergelaten dieren zijn. Deze dieren zijn in contrast met de spichtige sfeer in het lab eigenlijk heel vrolijk en opgelucht omdat ze eindelijk misschien kunnen ontsnappen uit het lab. Doormiddel van objecten die je in het lab kan vinden helpen ze je verder in het spel te komen om uiteindelijk te onstnappen

Leerpunten

Ik waardeerde je verhaal en de uitdagingen enorm als een creatieve variatie op de Escape Room-opdracht. Ook het gebruik van een banaan en een waterfles om de volgende levels te triggeren is erg slim.
— Beoordelaar

Tijdens dit project heb ik geleerd hoe ik 3D-modellen kan maken in een low-poly stijl. Ook heb ik ontdekt hoe ik animaties kan maken in Blender. Daarnaast weet ik nu hoe ik in Unity interactieve dingen kan maken met beeld en geluid.